Romoversikt 2019
Alle plenumsforelesninger foregår i Sal A.
Lunsjbuffé serveres i foajeen.
TIRSDAG 26. NOVEMBER
13:00 Parallelle seminarer – les mer om innholdet i de ulike seminarene her
Sal A: 1.1 Social/Emotional Development and the Importance of Healthy Relationships
– Tracy Vaillancourt, University of Ottawa
Møterom 1: 1.2 De Utrolige Årene – veien hit og veien videre
– Bjørn Brunborg, NORCE
Sal C: 1.3 Utenforskap og vold mot barn: Hvordan jobbe systematisk med familiers levekår i MST-
CAN?
– Audun Formo Hay, veileder/leder MST-CAN, Bærum kommune og Charlotte Styren,
terapeut i MST-CAN, Bærum kommune
Sal D: 1.4 Ny kunnskap om barn som får hjelp og støtte fra barnevernet og barne- og
ungdomspsykiatrien
– Kristin Berg Nordahl og Mari-Anne Sørlie, NUBU
Forum: 1.5 Innovasjon i praksis: Forskning og utvikling av et kommunalt foreldreveiledningstiltak
rettet mot forebygging av psykiske vansker hos barn
– Truls Tømmerås og Agathe Backer-Grøndahl, NUBU
Sal B: 1.6 Kliniske eksempler fra behandling av de mest utsatte ungdommene – hvilke
suksessfaktorer finner vi?
– Rebecca Ervik-Jeannin, NUBU og Kharim Lekhal, Bufetat
14:15 Parallelle seminarer – les mer om innholdet i de ulike seminarene her
Sal C: 2.1 Erfaringer og foreløpige funn fra utprøvingen av Nurse-Family Partnership/Familie for
Første Gang i Norge – Hvordan tilpasse et amerikansk-lisensiert program i en nordisk
velferdskontekst?
– Tine Gammelgaard Aaserud og Kristin Lund, RBUP og Eirin Pedersen og Wendy Nilsen,
Arbeidsforskningsinstituttet, Oslo Met.
Forum: 2.2 MATCH: Transdiagnostisk behandling for barn og unge
– Ragnhild Askeland Sandbu og Silje Hukkelberg, NUBU
Møterom 1: 2.3 Skolens arbeid med den stille innadvendte elevgruppen
– Liv Heidi Mjelve og Geir Nyborg, Institutt for spesialpedagogikk, Universitetet i Oslo, og
Anne Arnesen, Institutt for spesialpedagogikk, Universitetet i Oslo/NUBU
Sal D: 2.4 Relasjoner i klassen og sosiale ferdigheter
– Kristine Amlund Hagen, NUBU
Sal A: 2.5 Standardiserte forløp – utarbeidet for barnevernsinstitusjoner med fokus på
behandling for ungdom.
– Marianne Stallvik, Reidar Egset Haug, Morten Lundgren og Elisabeth Sørlie,
Spisskompetansemiljø Behandling Ungdom, Bufetat.
Sal B: 2.6 Nye og tilpassede komponenter i det kliniske utviklingsarbeidet i Utvidet TIBIR
– Støtte til mestring
– Anett Apeland og Elisabeth Askeland, NUBU
ONSDAG 27. NOVEMBER
10:45 Parallelle seminarer – les mer om innholdet i de ulike seminarene her
Sal B: 3.1 SPACE: Overview and Practical Implementation
– Eli Lebowitz, Yale University
Forum: 3.2 Parenting interventions families with refugee and minority background
– Joshua Patras og Marit Trætteberg, UiT Norges arktiske universitet, og Cobohwa
Baganda
Sal C: 3.3 Multisystemisk arbeid med utfordringer i skolen
– MST-terapeut og vernepleier Merete Pettersen og MST-terapeut og psykolog Tonje
Strømmen
Sal D: 3.4 Attachment and Biobehavioral Catch-up Intervention (ABC) – refleksjoner fra en norsk
pilotstudie
– Heidi Jacobsen og Hans Bugge Bergsund, RBUP
Sal A: 3.5 "lt takes a village to raise a child"- Hvordan jobbe med gjengbekjempelse og hjelpe
ungdom ut av kriminelle og voldelige gjenger
– Ingvild S.Rasch-Olsen, Elin Guttormsen, og Caroline Victoria Furuholmen, MST Buskerud.
12:30 Parallelle seminarer – les mer om innholdet i de ulike seminarene her
Sal C: 4.1 Tidlig intervensjon for volds- og traumeutsatte barn: Utprøving av Trinnvis
traumefokusert kognitiv atferdsterapi i kommunen (Trinnvis TF-CBT i kommunen)
– Marianne Martinsen og Kaja Michaelsen, NKVTS
Sal D: 4.2 Læringsbasert rusbehandling (LBR) i institusjon – presentasjon av behandlingsmetoden
– Grethe Elin Larsen, Bufetat, Per Morten Bakke, Jong ungdomshjem og Lisbeth Anita Wiig,
Bjørgvin ungdomssenter.
Sal B: 4.3 Tidlige faktorer og hjernen gjennom livet
– Kristine Beate Walhovd, Center for Lifespan Changes in Brain and Cognition (LCBC),
Universitetet i Oslo.
Sal A: 4.4 God forgives but the brotherhood doesn’t; en samtale om utenforskap i en moderne tid
– Ingvild Stjernen Tisløv , Bufdir, og Kharim Lekhal, Bufetat